2011-05-24

Tisdag

Tanken idag var att med all den research jag ska göra för att utveckla hållbarhetstänket i företaget. Jag måste helt enkelt lära mig mycket mycket mer om Thailand: minimilön, arbetsvillkor, fackliga rättigheter och arbetslagstiftning. Allt för att jag sedan ska kunna komma fram till hur jag vill att produktionen ska se ut för mina smycken, och utifrån det också sätta upp mål och riktlinjer. Helt enkelt få mer kött på benen...

Tyvärr har det rätt stora arbetet fått väntat något (måste dock göras innan nästa RedQ-möte i mitten på juni) och istället har jag och Jenny på Swedish Beauty Factory planerat upp en tjejkväll nu på söndag med några utvalda riktigt fina människor (som alla av olika anledningar inte kunde komma på kollektionssläppet den 5e) Tror att det kommer bli en riktigt fin kväll, och det ger också chans att prova det koncept vi två håller på att arbeta fram: schyssta hemma-hos-kvällar för slutna sällskap med eko lyxig hud- och hårvård samt snygga smycken.

Så om du är i Umeå och tycker att det låter som något för dig o dina kompisar, hör av dig så styr vi upp!

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar