2011-09-28

Bangkok dag 1 & 2


Andra dagen i Bangkok. Resan gick bra och även om jag var rejält trött igår (efter att ha flugit under natten samt tappat bort 6 timmar pga tidsskillnaden) hann jag spana in åtskilligt av alla fantastiska kläder och accessoarer man hittar här på stans alla småbutiker och marknader samt att träffa Boy och Pailyn (2/3-delar av min samarbetspartner för design och produktion, Wat kunde tyvärr inte komma).

Det var jättekul att ses eftersom det var ett år sedan sist och över en middag planerade vi vad vi ska diskutera och ordna under mina dagar här. Och det känns riktigt fint att vi är överens om det allra mesta, vårt samarbete är ju och har alltid varit bra men nu ska det bli ännu bättre! Bl a ska vi förbättra våra rutiner kring hur vi jobbar med e-mail, orderplanering och -läggning och mycket mer, för där är det onödigt krångligt just nu och något vi båda har mycket ansvar inför.

Jag har en hel lista med saker som vi måste hinna med, och helst lite till också, innan jag åker hem igen nästa torsdag. Plus att de såklart också har punkter de vill ta upp. Så det blir till att ses varje vardag. Ikväll ska jag träffa dem i deras lilla butik/marknadsstånd som de har öppnat på en ny marknad här i stan. Ska bli kul att hur den ser ut samt kanske också hitta något nytt.

Och imorgon ska jag, Boy och hans bror besöka en av de workshopar som idag sågar alla smycken. Planen är att vi nu, med bättre planering, ska kunna lägga alla mina ordrar på just den här och därmed få ännu bättre koll och kommunikation. Jag besökte dem även förra året och det ska bli kul att komma tillbaka. Efter besöket blir det möte kring design: vi ska jobba vidare med den nya kollektionen som jag fick prover på häromveckan samt bestämma när det är möjligt att släppa den.

I övrigt är vädret rätt bra: varmt men inte outhärdligt (jag knatar runt i converse och svarta tights), trafikkaos överallt och regnskurar emellanåt. Alltså som det ska vara i slutet på regnperioden. Och jag trivs. För det är ju lite som att komma hem... =)

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar