2011-09-06

Vecka 36

Förra veckan blev inte helt som jag hade planerat eftersom jag ryckte in som lite av en expressvikarie och jobbat på Schmäck Kompaniet hela onsdag, torsdag, fredag och lördag. Alltid lika trevligt (och fint med lite extrapengar) men det betyder att mycket av det som skulle ha gjorts förra veckan får göras nu. Och det är inte lite.... =)


Måndag: Jag och Lena (på BIC) började måndagmorgonen med att diskutera upplägg på presentationen i finalen nästa tisdag. Kändes fint att få lite grund i hur disposition och innehåll, vet med erfarenhet att jag gärna skjuter saker som göra mig nervös åt sidan. Så att då börja veckan med det som är allra jobbigast (och läskigt) just nu var finfint!

På eftermiddagen fick jag också lite hjälp av Elise (som har koll på ekonomi och annat på BIC) att gå igenom nyckeltal. Powerpointen började också växa fram. Sista timmen på eftermiddagen satte jag mig och räknade lite på nya priser samt hur sortimentet kommer att se ut under hösten. I och med lanseringen av den nya webshopen, som är anpassad både för Sverige och internationellt samt några nya återförsäljare som är på gång kommer priserna att se något annorlunda ut. Bland annat ska mässing och silver kosta lika mycket.

Tisdag: Började morgonen med att kombinera en tvättid hemma med att fortsätta översätta produkter till engelskan i den nya shopen. Multitasking var ordet.

Resten av dagen är det utformning av ny lookbook anpassad för återförsäljare samt nya prislistor som gäller samt förhoppningsvis ännu lite mera jobb på powerpointpresentationen. 

Onsdag: Ska äntligen träffa Jenny, Jessica och Ida igen för att diskutera webshop och allt annat som vi pysslar med. Förra veckan blev mötet inställt eftersom det visade sig att ingen av oss kunde. Men nu ska det bli av. Härligt.

Lookbooken ska vara färdig och skickas till den distributör jag samarbetar med, nästa vecka har vi nämligen ett viktigt inköpsmöte inbokat.

Torsdag: Fortsatt jobb med presentationen. Ska också träffa Anna för coachning och det känns riktigt bra och passande att ha det några dagar innan den nervösa finalen. =) På eftermiddagen ska jag också testköra presentationen för Lena plus några andra. Allt för att kunna finslipa ytterligare. 

Fredag: Mitt i allt detta har jag självklart också bokat in mig på ett riktigt intressant seminarium under hela förmiddagen "framtidens medier" som har fokus på framförallt sociala medier. Tror att det kan bli riktigt bra, även om jag känner mig lätt stressad över allting....

Men nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar